KADA KEISTI STABDŽIŲ DISKUS?

Bet kokia stabdžių diskų deformacija turi įtakos stabdžių sistemos efektyvumui, o tuo pačiu ir stabdymo keliui. Mechaniniai pažeidimai, įtrūkimai, korozijos pėdsakai disko paviršiuje rodo, kad stabdžių trinkelės su stabdžių diskais dirba netinkamai. Šiuo atveju būtina patikrinti stabdžių sistemos darbą ir, dažniausiai, pakeisti stabdžių diskus panaudojant naują stabdžių trinkelių ir kitų susijusių elementų rinkinį.

Mažiausias leistinas stabdžių diskų storis – dažnai praleidžiamas parametras, patvirtinantis stabdžių diskų keitimo poreikį. Mažiausias stabdžių diskų storis yra nurodomas ne tik aptarnavimo instrukcijose, bet dažnai, kaip labai svarbus parametras, užrašomas ir ant pačių stabdžių diskų. Didelis stabdžių diskų skersmuo turi įtakos jų svoriui. Negalima padidinti stabdžių diskų storio, kadangi tai turi didelės įtakos pakabos ir amortizacijos darbui dėl papildomos nepaskirstytos apkrovos. Dažnai trinties žiedo susidėvėjimas 2 mm iš abiejų pusių reiškia, kad diskus būtina pakeisti naujais.

Dar neseniai su tais pačiais stabdžių diskais automobiliai galėdavo sunaudoti 2-3 stabdžių trinkelių rinkinius. Šiandien dažni atvejai, kai keičiant po 30-40 tūkstančių kilometrų ridos susidėvėjusias stabdžių trinkeles, reikia keisti ir stabdžių diskus. Stabdžių diskų storis turi didelės įtakos jų gebėjimui akumuliuoti šilumą. Plonesni nei gamintojo leistini diskai turės įtakos darbinių elementų temperatūrai, kuri sukels stabdžių disko deformaciją ir stabdymo efektyvumo sumažėjimą.